Pages

Thursday, November 11, 2010

Pasar Tani aka Pasar Karat @ Stadium Shah Alam


Aku memang suka pergi Pasar ni. Walaupun orang ramai, tapi aku memang suka breakfast kat sini. Ada keropok lekor, ada makcik jual kuih talam yang bermacam-macam, pizza, ayam goreng, ayam bakar, kuih akok, sup tulang, char keoh teow, mee goreng mamak, roti canai, cempedak goreng, bla bla bla sampai esok kalau aku nak listkan pun takkan habis.



Kat sini, ada satu makcik ni jual nasi lemak yang termurah di pasaran. Maksud aku pasaran lembah kelang la, kalau korang compare dgn Kedah ke Kelantan tak dapek la makcik nak nolong yer. So far, tak sapa dapat challenge makcik ni lagi. Sebungkus nasi lemak biasa hanya Rm0.70. Nasi Lemak ayam, Udang, Sotong semua RM1.00 sebungkus. Murah kan? korang percaya tak? hehehe
Aku tak menipu, harga tertera kat banner ni dan aku dah biasa jadi pelanggan makcik ni sejak aku duduk di Shah Alam lagi. Tapi cuma saiz nya setanding la dengan harga yang kita bayar. Janganlah harap dengan RM0.70 korang dapat setonggok nasi pulak!! agak2 la pun kan. Makcik ni pun nak untung jugak dah la pekerja ramai :)


Tapi bagi aku ok jer, walaupun saiz kecil aku enjoy nasi lemak tu. Bila perut tak kenyang sangat, aku boleh rembat keropok lekor barang seringgit dua, kuih apam barang seketul dan boleh merasa char koeh tiaw hubby aku. hehehe aku sukeeee (makan byk2, pastu komplen gemuk)

Ok lah korang layanlah pictures ni dulu. Actually aku dah lama uploadkan pic ni kat FB tapi la ni baru terasa nak menulis hehe :)


No comments: