Pages

Tuesday, November 23, 2010

Berapa Kadar Dividen ASB 2010?


Aku antara berjuta orang Melayu atau Bumiputera yang membuat pelaburan dalam ASB ni. Seperti biasa dividen yang aku harapkan mestilah dapat cover bayaran bulanan aku selama setahun untuk tahun depan yakni 2011 dan sedikit keuntungan utk aku top up mana2 yg berlubang tu.

Risau dapat dividen sikit? of course lah.. siapa yang mahu rugi, semua orang nak untungkan?? aku mmg tak terlepas la hehe :)

Ok kat sini aku nak listkan kadar dividen ASB dari tahun 2005 - 2009. Jom tengok dan nilaikan!

2005 = Total 9.00 sen
kadar dividen - 7.25 sen seunit
kadar bonus - 1.75 sen seunit

2006 = Total 8.55 sen
Kadar dividen - 7.30 sen seunit
Kadar bonus - 1.25 sen seunit

2007 = Total 9.00 sen
Kadar dividen - 8.00 sen seunit
Kadar bonus - 1.00 sen seunit

2008 = Total 8.75 sen
Kadar dividen - 7.00 sen seunit
Kadar bonus - 1.75 sen seunit

2009 = Total 8.55 sen
kadar dividen - 7.30 sen seunit
kadar bonus - 1.25 sen seunit


LATEST UPDATE : 21/12/2010
2010 = Total 8.75 sen
Kadar dividen - 7.5 sen seunit
Kadar bonus - 1.25 sen seunit

so untuk tahun 2010???

aku berharap sgt dapat 10 sen per unit! (walaupun aku tau mmg takkan dapatlah banyak ni, paling-paling pun 8-9 sen jek) kesian kan:( lagilah kerajaan nak buat bangunan 100 tingkat tu, tak tau lah ade chance tak aku nak merasa dividen aku lepas ni !!

2 comments:

... said...

tu la kan.. kesian kat kita pelabur yg hanya mengharap ni

Hana said...

kesian kan hehe :)