Pages

Friday, December 17, 2010

Penambahan Pelaburan ASB 2011

Dah lama aku tak update blog ni. Since demam ASB masih belum kebah sbb PNB masih tak annouce berapa dividen + bonus this year. Aku yang ternanti-nanti ni di landa perasaan resah dan gelisah hehehe... bila la nak annouce yer, cepat la sikit.

Dalam pada tu, aku tgh fikir apa plan aku next year. Duit extra yang aku invest utk ASB 2010 tu nak buat apa? Maksud aku duit tu (amount yang sama) pada tahun 2011 apa yang patut aku lakukan? tambah pelaburan ASB lagi atau beli kereta baru... hahaha i likee!!

pic dari google :)


Sebenarnya aku mmg nak sangat merembat Honda City (E) yang telah lama aku idam-idamkan sejak kereta ni keluar tahun lepas. Kalau boleh aku nak warna putih. Aku mmg plan nak beli tapi mengenangkan KERETA sebenarnya satu liabiliti bukan asset tau. Memang la kalau tgk dalam accounting kereta = asset tp lu pikirlah sendiri !!bile nak jual ade value ke?? Jadi aku terus memikir, berfikir sampai sakit-sakit kepala aku. Actually kereta aku sekarang pun masih elok lagi, baru 5 thn (eh dah nak masuk 6 thn la huhu)takda masalah pun cuma saja je gatal nak bergaya (ikut nafsu btl)

So lepas aku timbang tara sini sana... Aku decide untuk tambah loan ASB aku dan cancel beli kereta baru uwaaaaaaaaaaa. Betul ke pilihan aku ni?? InsyaAllah betul.. So aku cepat2 buat dengan Maybank Kota Damansara. Dulu yang mula-mula pun aku buat dengan dorang juga. Dorang mmg kerja cepat & pantas. Congrats to Siti & Pn Rina dari Cawangan Maybank Kota Damansara SSC. ASB loan i dah lulus dan i pun dah signed offer letter 15/12/10 hari tu :)

So aku harap kawan-kawan yang membaca ruangan aku ni. Why not kita melabur untuk masa depan. Simpanan yang besar adalah lebih baik dari kereta yang besar. Hari tua kita perlu dirancang baik-baik agak agar kelak kita dapat menjalankan ibadah dengan tenang di sisa-sisa usia kita. Tidaklah lagi kita sibuk bekerja di hari tua. InsyaAllah rezeki itu datang dari Allah swt. Di usia muda kita mencari rezeki tapi jangan lupa kewajipan sebagai seorang Muslim juga. Salam Ukhwah dan Wassalam :)

No comments: